top of page
ilana shmula

חיים חדשים - ההתחלה פרק 4 - סימן חיים .

Updated: May 15

הצטרפו אלי לחקר משמעות החיים ושימוש נכון ביכולות איתם נולדנו, הגיע הזמן להבין איך נגלה את המטרה האמיתי שלנו.


סימן חיים

סימן חיים חיוני הוא הבנה בזמן שאנחנו חיים את חיינו ללא מטרה וללא יעד ברור לאן אנחנו מכוונים, ברגע שידיעה זו מגיעה אלינו - מתעורר סימן חיים אמיתי שבעקבותיו נוצר חשק לרדוף אחר משהו שגורם לנו לתחושה של סיפוק והנאה גדולה.

סימן חיים זה נוצר בדרך כלל במוכנות אנושית שבה האדם מבין שהוא מוכן לוותר על מכשולים ולא מפחד מתוצאות שכן התהליך והתוצאה הסופית היא גורם מכריע מפני קבלת החלטות בנושא זה.

סימני חיים כפי שאנחנו קוראים לזה, הם בעצם הכרה ברורה של חשק לחיות.

מה זה אומר? רוב האנשים מבינים בצורה זו או אחרת שהם צריכים לעמוד בפני מספר משימות על מנת להגיע ליעדים שהם העמידו לעצמם .

היעדים האלה הם מלאכותיים ולא אמיתיים בדרך כלל שכן אין הם בחרו בהם אלא בחרו עבורם הסביבה שלהם ולכן הגעה ליעד זה הוא מתיש, מעורב בו סבל, פחד, תסכול והרבה פעמים כישלון.

יעדים, הם בעצם שורה של משימות סתמיות אשר לאף אחד אין באמת מושג האם נכון או לא נכון להשיג אותם. בכל זאת עושים זאת כי אין ידיעה אחרת בנושא.

כאן מגיע סימן חיים מובהק וברור שבו אנשים מבינים כי הם טעו או מבינים שאין להן יותר כוח חיים להמשיך לחיות כפי שהם חיו עד כה.

איך נזהה סימן חיים כשהוא מופיע?


ראשית כל, ננסה להבין מה הביא אותנו למצב בו אנו נמצאים. בין אם אנו מאושרים או לא, יש משהו שהביא את הבחירות שלנו למקום זה. סיבות פשוטות או מורכבות זה לא משנה, מה שמשנה זו התוצאה.

בעת ביצוע פעולה פשוטה ,כביכול, פתאום יובהר לנו משהו מאוד בסיסי ומאוד אקוטי. זה יכול להיות כל דבר הכי קטן או גדול כמו למשל בזמן כביסה פתאום נגלה שהבגדים שאנו מכבסים אינם אלא סמרטוטים מחויטים ואין לתת בהם יותר מידי משמעות, או להפך, נגלה שזו המהות שלנו - לעצב בגד מחויט ויפה ולהרגיש בו הכי טוב שיש.

פעולה פשוטה שמעסיקה אותנו באופן יומיומי יכולה לגרום לנו לגלות עולמות חדשים אם ניתן למוחנו חופש מחשבה, חופש מידע ולא נוטרד מחיי היום יום שממלאים לנו את המח ומונעים מאיתנו פתיחות מחשבתית, אשר בעקבותיה מגיעים סימני חיים בעלי משמעות.

סימן חיים נוסף יכול להגיע בצורה שבה אנחנו יושבים ללא מעש, מנקים את הראש והמח ממחשבות ומגלים שיש משהו מאוד חשוב שצריך לעשות שלא כרוך במטלות אלא בתחושה של הגשמה .

זה יכול להיות כל דבר שיכול לגרום לנו להרגיש טוב ומסופקים. הסימן הזה נועד לתת לנו להבין שכל דבר דורש קצת שקט נפשי ואיחוד עם החלק הפנימי, אשר לו יש מידע נחוץ וחשוב להמשך חיינו.

ברגע שיש תחושת חשק למעשה כלשהו אשר יביא אותנו לסיפוק מיידי ויעורר בנו סקרנות ,אושר השלמה- אותו צריך לעשות.

סטרס, האומנם?

פעם נוספת נרגיש סימן חיים ברגע של סטרס, סטרס מביא אתו תוצאות של קיצוניות מחשבתית ולפעמים בזמן סטרס הרגשות מתחדדים ונולדים רעיונות למצב פשוט של השלמה.

סטרס הוא מצב פשוט בו האנרגיה שלנו עולה בצורה מיידית וקיצונית ואז תחושות גופניות מתחדדות ונמדדות ע"י מעשה פזיז. אבל התחושות האמיתיות שנולדות תוך כדי מצב זה מביאות עמן תחושת רוגע פתאומית או הבהרה של נושא שיגרום לנו להפסיק לרדוף אחרי הזנב של עצמנו.

מרגע שקיבלתם סימן חיים מובהק, הבנתם שיש עוד משהו מעבר למה שאתם רגילים לעשות, שיש מטרה מסוימת שיש להגיע אליה בצורה הכי ברורה, מספקת ומאתגרת שיש. זה הזמן להכניס לתמונה את פעימות הלב, לתת לזה את המשקל המתאים יחד עם נשימות והבהרת כוונות .

מאותו רגע ואילך העבודה שלכם מתמצתת למספר פעולות קטן אך משמעותי לכיוון הגשמת מטרת החיים לכבודה הגעתם לעולם הזה.

הבה נתמקד

לא הגעתם לעולם הזה לסבול וגם לא לגרום סבל לאחרים, זו סטיה מוחשית מהמטרה שלכם, זה אומר שהנכם הולכים לכיוון שונה לחלוטין ויש לכם עוד הרבה מה ללמוד.

אני מבקשת להבהיר, לא כל אחד במהלך חייו יכול לגלות את המטרה אליה הוא נולד. עם כמה שזה עצוב, זו עובדה שצריך להתמודד איתה. למרות שכל אחד יכול להבין זאת, לא כולם מוכנים להקריב את המוכר והידוע בשביל "הרפתקה" לא ידועה מראש.

העניין הוא שאין זו "הרפתקה" אלא הסיבה לשמה הגעתם לכאן. הנאה הפכה להיות סוג של קללה או טאבו ואסור לאנשים בעולם להנות ככה סתם אם אין לזה מטרה מסוימת או שלא מגיע להם, פה הטעות . הנאה מהחיים היא חלק בלתי נפרד מלהיות אנושיים. כל השאר לא טבעי ולא מובן, כל השאר נוצר בעקבות חיים מוטעים מלכתחילה. אנשים בחרו מסלול חיים לא נכון, חיים בסבל, תסכול, כאב , פחד וחושבים שזו הנורמה. טעות בידם! הנורמה היא הנאה, שמחה, צחוק ובידור בזמן שאנחנו עסוקים בסגירת מעגלים מטופשים, במיצוי כוחות בעסקים לא רווחיים, בקבלת מידע לא נחוץ ובשיפוט של מצבים ואנשים אחרים תוך כדי השוואה וסיפוק מחוסר ידע של אחרים.




התחלה של חיים חדשים ממש עכשיו

תעמדו על הרגליים, נערו את הכבלים אותם כבלתם את עצמכם משכבר הימים. עמדו זקוף, עמדו ישר, תסתכלו על עצמכם, סביבכם. מה הייתם משנים כרגע? מה יגרום לכם לרוץ בכיף ובאושר ? האם יש משהו שהייתם רוצים שיקרה כדי שישנה את ההסתכלות שלכם על חייכם?

עצמו עיניים ודמיינו את עצמכם עומדים מול צוק גבוה, גבוה וארוך. מתחת יש סלעים וים גועש, אתם צריכים לקפוץ אבל מפחדים. מאחוריכם שיירה של לוחמים באים לקראתכם, הפחד אופףאתכם...השיירה מתקרבת, הצוק מצטמצם תחת רגליכם. נותר רק לקפוץ ולהאמין שיהיה בסדר, משהו יקרה , משהו יציל אתכם.


תחושה של שחרור וחופש תופסת אתכם ואתם קופצים במחשבה על הים. התרגשות גדולה, הלב דופק מהר, כל פעימה משדרת אנרגיה טהורה אל היקום. אתם לא נוחתים אתם נשארים לעוף. עפים בשמיים, מרחפים, סוקרים את הים והיבשה איך אלו נהיים קטנים תחת רגליכם והיקום גדול מאין כמותו. הפחד נעלם, הלחץ עבר, נשארה רק תחושת שחרור, חופש ואושר. עכשיו רק תחליטו לאן לעוף, לימין או לשמאל? שום דבר לא מגביל אתכם ואף אחד לא אומר לכם מה לעשות.

תנחתו עם תחושה זו לקרקע בטוחה ומעכשיו תמשיכו להתהלך על הקרקע במין ריחוף קל והתרגשות בלב. חופש מחשבה - אין פחדים יותר, אין הגבלות, הכול פתוח כמו בשמיים.

סמנו לכם יום זה כיום התחלה, התחלה של חיים חדשים . סימן חיים קטן מגיע אליכם ממש עכשיו נצלו זאת.

 




13 views0 comments

Comentários

Avaliado com 0 de 5 estrelas.
Ainda sem avaliações

Adicione uma avaliação
bottom of page